donderdag 31 maart 2011

Creatief bezig zijn en hergebruik













Lieve allemaal, wij houden van de natuur, wij zijn dol op Zijn
wonderbaarlijke schepping. En wij houden ook van het hergebruiken van dingen. Hergebruik maakt je creatief, en geeft je het gevoel dat je een steentje bijdraagt aan het behoud van de natuur. Eerlijk is eerlijk, hergebruik is nu eenmaal beter voor het milieu, en dus beter voor Zijn wonderbaarlijke schepping. Het is grappig om te ontdekken dat hergebruik je zelfs een bepaald gevoel van voldoening geeft, dit gevoel ervaar ik persoonlijk vaak niet als ik een heleboel geld uit geef aan iets nieuws.











Iets zelf maken uit iets dat eigenlijk al was afgeschreven, brengt je soms tot een creatie die verrassend leuk is en vaak uniek in zijn soort blijkt te zijn. Nu is het zo jammer dat ik (Suus) nog niet zo heel handig ben op naaigebied. Afgelopen week waren pa en ma hier een weekje op visite. Mijn moeder kan uitstekend goed naaien. Dus heb ik wat restjes stof opgezocht en hebben we daar toch een leuke dingen van gemaakt. Uiteraard komt ma alle eer toe wat de techniek betreft, ik moet de kunst gewoon nog eens af gaan kijken. Maar die tijd zal komen, momenteel kom ik nog niet veel verder dan wat eenvoudige steken.













We hebben een schattig knapzakje / tasje gemaakt van een overgebleven stukje ruitstof. Deze stof hebben we ooit eens aangeschaft bij het u welbekende Zweedse warenhuis, daar is toen een leuk tafelkleed van gemaakt. Ze hebben daar trouwens prachtige stoffen voor weinig geld, en de kwaliteit is ook echt goed te noemen. Na het in elkaar fröbelen van het tasje is er een lief wit hartje op genaaid. De witte stof waar het hartje van is gemaakt is weer afkomstig van een oude afgedankte bloes. De kussenhoes is gemaakt met een laatste restje ruitstof en is opgevuld met een afgeleefd foeilelijk kussentje. Dit oude geval was al bijna drie keer weggebracht naar de kringloop. Maar in een nieuw jasje gehuld, is het weer helemaal fris en opgeknapt. Rondom de hoes is een vrolijk randje met witte balletjes gezet, dat is  weer afkomstig van elders. Ma had het nog in haar naaidoos zitten. Leuk toch dat geknutsel, en het heeft geen cent gekost ! Alleen wat tijd…    










Hartelijke groeten, Suus en Marcel