woensdag 8 juni 2011

HELP een SCHRIK-EI !










































Was me dat even schrikken, kregen we hier op zondagavond een gigantische stortbui met heftig onweer te verduren ! En alsof dat nog niet genoeg was barstte er die nacht nog een enorme bui los. Donderslagen en lichtflitsen scheerden door de lucht, het gonsde gewoon in je buik, zo’n kabaal was het buiten. Gelukkig bleef ons kleine huisje (met ons erin) ongedeerd, even flitste het nog door mijn hoofd “hoe” het toch met onze kipjes zou zijn !?


Die morgen waren onze kipjes inderdaad anders dan anders. Pruttelig, kriebelig en de boel ontwaakte nogal chagrijnig.Zelfs Henkie de haan kon het hele spul niet tot bedaren brengen. Nadat kleine Pluis een poosje op schoot had gezeten was die zichtbaar weer gerust gesteld en werd weer terug bij de andere gevederde vrienden gezet. Nog geen uur later was het wederom een kabaal vanjewelste, en ja hoor… daar was het SCHRIK-EI. Iedereen was hoogst ontsteld van dit rare kleine ei. Het lijkt wel een ei van een vreemde vogel, minuscuul klein van formaat, een stuk donkerder met allemaal stipjes erop.  

Ik wist dat kipjes gevoelig zijn voor stress, maar ik wist niet dat ze zo heftig kunnen reageren op bliksemflitsen en donderslagen. Jullie begrijpen dat de rest nu ook bijna van de leg is, het is inmiddels woensdag en ik heb nog maar 1 (normaal) ei kunnen rapen. En dat terwijl we toch echt in het bezit zijn van zes kippendames. Was me dat even schrikken…

Er is er echter een die lacht, en dat is de tuin. Die heeft na lang wachten eindelijk een flinke douche met lauwwarm hemelwater op zijn dak gekregen. Je ziet alles momenteel gewoon groeien (en bloeien, kijk maar eens naar onze zinken badkuip die rijkelijk is gevuld met rode Geraniums), helaas geld dat ook voor het onkruid. Maar wij klagen niet hoor, REGEN IS ZEGEN !











































Een fijne verdere week toegewenst,

Liefs, Suzanne en Marcel