dinsdag 12 juli 2011

Kan het ook niet helpen...






















Worden jullie ze al zat, al die oogstplaatjes… Maar werkelijk waar, ik kan het ook niet helpen, een groot deel van ons dagelijks leven bestaat op dit moment uit oogst verwerken.

Persoonlijk kan ik er geen genoeg van krijgen, de hele winter lang heb ik uitgekeken naar deze tijd. De tijd dat al de gedane arbeid wordt beloond met een prachtig gewas.

Neem nu die schattige doperwtjes, hoe wonderlijk zijn ze niet. In een vezelig zachtgroen jasje zitten netjes om en om geweven van die frisse glanzende pareltjes. Als ik daar in verwondering naar kijk ontroerd het mij, wat een schoonheid. Automatisch kom ik dan uit bij onze Hemelse Vader, hoe mooi heeft Hij dit alles eigenlijk niet bedacht ? Het zegt iets over Zijn ALMACHT, over Zijn GROOTHEID, en over Zijn LIEFDE.

Vandaar dat ik naast die schattige doperwtjes een lied heb toegevoegd, dit om te verwijzen naar DE Schepper van al dit moois. Een lied om je mee te nemen en te doen beseffen wie Hij is, hoe GROOT Hij is, hoe GEWELDIG Hij is ! Ondertussen pellen wij hier in ons kleine huisje dankbaar voort… en zingen zacht dat mooie lied; “HOW GREAT IS OUR GOD”

Liefs, Suzanne en Marcel