zondag 3 juli 2011

Op naar de KAASBOER aan de Scheemderzwaag…

Als je bij ons de straat uit fietst, almaar rechttoe rechtaan richting de rand van het dorp, dan kom je vanzelf bij de kaasboer uit. Nu vinden wij dat soort kneuterige uitstapjes altijd erg amusant en leek het ons zo leuk om jullie eens even mee te nemen naar onze Groningse kaasboer. De tijd staat hier in deze knotsoude ietwat vervallen boerderij stil. Alles ruikt naar ingekuild gras, dieren en kaas.























Als je eenmaal langs de scharrelende kipjes bent gewandeld zie je aan de zijkant van de boerderij een deur waar met grote letters "WINKEL"op staat geschreven. Achter deze deur schuilt een mini-winkeltje met een heus kaasmeisje. Die laat je dan proeven, zoals het behoort, en vervolgens moet jij dan kiezen. Lastig hoor… wij vinden boerenkaas namelijk overheerlijk. Dus had ik bedacht dat we maar eens een keertje BRANDNETEL-kaas moesten nemen. Nadat manlief een stukje had geproefd was de smaak goed gekeurd en werd het blokje keurig ingepakt door ons kaasmeisje. Eenmaal halverwege de straat op weg naar ons kleine huisje kreeg mijn lieve man ineens een soort allergische reactie, zielig hè.

Nadat ik het blokje kaas thuis had bestudeerd kwam ik er achter dat er nog een paar gekleurde kruidjes inzaten. Maar ja… welke dan hè? In ieder geval is er een de schuldige dus gaat dit lekkere blokje kaas vanaf heden aan manlief zijn neus voorbij. Inmiddels is hij gelukkig weer volledig hersteld.

Het kan trouwens niet aan de BRANDNETELS gelegen hebben, die verdraagt hij normaal gesproken wel. Weten jullie nog, in het voorjaar heb ik er nog soep van gekookt. Zo… gezellig dat ik jullie even heb kunnen laten snuffelen aan ons KAASBOER-bezoekje. Dat hoort nu eenmaal een beetje bij het boerenleven nietwaar?!

Wij wensen ieder een rijk gezegende nieuwe week toe!





















Hartelijke groeten, Suus en Marcel