maandag 9 januari 2012

WINTERviolen...






























Al heeft de WINTER zich nog niet van haar KOUDSTE KANT laten zien, wel van haar NATSTE KANT... Gelukkig bloeien de WINTERVIOLEN vrolijk door. Ondanks het vele WATER dat is gevallen en de HARDE WIND die al dagen om ons kleine huisje rond raast blijven ze fier overeind staan. Ook vandaag is het een grijze en natte dag... Gelukkig hebben de DIJKEN het tot dusver gehouden !
Dat is een reden om DANKBAAR voor te zijn !

Bij deze een prachtig VOORJAARSGEDICHT geschreven in 2003 door JEROEN SWAAN. Deze schitterende woorden op rijm stonden in een oude editie van het blad Seasons ( maart / april 2004). Naar zijn eigen zeggen "ONTSPROOT" dit gedicht  toen hij zijn vrouw zag werken in de tuin. Soms kan je ineens hevig verlangen naar het VOORJAAR... en zou je op een MUISGRIJZE NATTE DAG als vandaag graag zo'n LENTEDAG wensen...


LENTEDAG
Ik wenste mijzelf een LENTEDAG
vol bloeiende violen
een zacht geurende meisjeslach

in ontluikend groen verscholen

Ik wenste mijzelf een LENTEKLEED
vol blauw, geel groene bloemen
prachtig kleurend kamerbreed
waarop bijen zachtjes zoemen

Ik wenste mijzelf een LENTEZON
gespiegeld in het water
waarin ik mij steeds warmen kon
tussen eenden en gesnater

Ik wenste mijzelf een LENTEGEUR
van in groen verpakte knoppen
verdrijvend alle wintersleur
die mijn hersenen verstoppen

Ik wenste mijzelf een LENTEDAG
in een grijs verkleurd verleden
dus dat ik jou net buiten zag
maakt mij intens tevreden


Met dank aan JEROEN SWAAN voor zijn prachtige VOORJAARSGEDICHT !
LIEFS, Suzanne en Marcel