vrijdag 10 februari 2012

STAMPPOT en een VREEMDE VOGEL...



Terwijl ik van de week een heerlijke WINTERSE BOERENKOOLSTAMPPOT  in de keuken aan het maken was viel mijn oog buiten ineens op onze drie scharrelende kippendames. Ze waren duidelijk onrustig en keken ietwat paniekerig in het rond. Ik besloot naar ze toe te gaan om even polshoogte te gaan nemen. Toch zag ik niets bijzonders... Totdat ik tot mijn grote verbazing vanuit de tuin van de buurman het geluid van een BLAFFEND EN GROMMEND HONDJE hoorde. Maar onze buurman heeft helemaal GEEN HOND...

Dus besloot ik een kijkje te nemen IN de tuin van de buurman,
want het was ook wel een beetje EEN VREEMD GELUID. Met dat ik in de appelboomgaard rondneusde werd het geluid steeds harder. Ik keek onder de struiken, en achter een hoop met zand. Tot ik recht voor mijn neus een DIKKE ZWARTE KRAAI zag zitten die mij al BLAFFEND en GROMMEND probeerde bang te maken. Hij keek zo guitig uit zijn kleine zwarte kraaloogjes, alsof hij er LOL in had om mij de stuipen op het lijf te jagen.


Ik barstte uit in schaterlachen en de VREEMDE VOGEL vond het tijd om weg te fladderen. Hi hi... niet aan mij gaan twijfelen hoor... Dus had ik die avond onder het genot van een bordje HEERLIJKE STAMPPOT een reuze spannend verhaal te vertellen, mijn lieve echtgenoot keek mij wat wazig aan. Want ja... dat was wel een hele VREEMDE VOGEL !

Een fijn weekend toegewenst !
LIEFS, Suus & Marcel