donderdag 22 november 2012

Een klein MODE-praatje...



Eerlijk is eerlijk, wij kopen niet zo heel vaak KLEDING. En als er dan iets gekocht wordt is het bij voorkeur niet een stuk van 1000 uit een dozijn. Wij vinden namelijk dat een nieuw KLEDINGSTUK  echt bij je moet passen, ongeacht DE MODE en haar strenge voorschriften. Maar ook dat het NETJES moet zijn in velerlei opzichten.

Nu werd het voor mij (Suzanne) de hoogste tijd om een NIEUW PAKJE aan te schaffen voor de komende feestdagen/zondagen. Toch bleek deze zoekactie voor mijn persoontje hopeloos moeilijk te zijn, want de ene JURK was TE KORT en het andere PAKJE had NIET DE JUISTE STOF. Totdat mijn lieve man een bijzondere WEBSITE bij mij onder de aandacht bracht.

Dit is waar ZIJ voor staan:

TALULABELLE gaat voor kleur in de wereld!
Is dol op prints van vroeger.
Combineert oud met nieuw.
Gebruikt draagbare materialen in alle kleuren.
Draagt haar zondagse jurk op woensdag.
Is altijd hip maar NOOIT in de mode.
Vindt alles met een gouden randje net iets mooier...

WWW.talulabelle.nl

Aan de JURKEN (en de rest) hangt natuurlijk een prijskaartje, maar...
Alles is stuk voor stuk MET DE HAND GEMAAKT in een klein NEDERLANDS ATELIER. En dat is wat waard, want tegenwoordig wordt bijna alle TEXTIEL in CHINA of INDIA vervaardigd. Dit gebeurd verdrietig genoeg niet altijd onder de beste omstandigheden. Arme mensen worden uitgebuit, maar ook kinderen worden slachtoffer van deze rampzalige ATELIERS.  

Er wordt in dit NEDERLANDSE ATELIER slechts een kleine hoeveelheid van ieder exemplaar genaaid. Dit betekend dat je een uniek PAKJE hebt waar niet heel Nederland (en daarbuiten) in rondloopt. De kwaliteit is degelijk, de KLEDING is keurig afgewerkt zowel van binnen als van buiten.

Vrolijker en vrouwelijker bestaat er geloof ik niet. Aangezien wij zelden dure kleding kopen is het geweldig als je dan iets speciaals mag vinden wat bij je past. Vooral de SLOGAN: "IS ALTIJD HIP MAAR NOOIT IN DE MODE" vind ik persoonlijk erg grappig.

Natuurlijk ben ik zelf ook hard aan het oefenen om mijn NAAIKUNSTEN op niveau te krijgen. Toch zal het nog wel even duren voordat ik zoiets moois kan maken. Ik ben heel blij met mijn NIEUWE JURK en bijpassende GEHAAKTE OMSLAGDOEK. Maar ik  heb ook heel veel respect voor de dames van dit ATELIER, wat maken ze toch prachtige KUNSTWERKJES!     

LIEVE GROETEN, Suzanne