woensdag 14 november 2012

Onze JAPANSE KERS is KAAL...



In een week tijd is onze JAPANSE KERS op een enkel verloren BLAADJE na KAAL geworden. Vorige week waren de BLADEREN nog bijzonder BONT GEKLEURD. Een MIX van KLEUREN maakte dat je de ogen uitkeek. Momenteel is deze kleurvariëteit veranderd in GOUDGEEL met hier en daar een ORANJERODE GLOED. De BLADERKROON van onze JAPANSE KERS is van haar FELLE HERFSTTOOI overgegaan in afgevallen GEELTINTEN. Maar helaas zal deze GOUDGELE VERKLEEDPARTIJ zachtjes aan afsterven tot een ZWARTBRUINE NATTE BREI.

Het schijnt dat de OKERGELE KLEUR die wij momenteel volop in onze tuin zien een MODEKLEUR is geworden. De schappen in de WINKELS vertellen het ons. Tot mijn verbazing vond ik (Suus) in mijn KLEDINGKAST zelfs een item in deze KLEURSTELLING. Want een aantal jaren geleden was deze KLEUR ook al eens aan de beurt.

In gedachten zie ik de JAPANSE KERS glimlachen... Ze doet niet aan DE MODE mee. En eerlijk is eerlijk, ze is eigenlijk in al haar variëteiten altijd weer even mooi. Deze BOOM is gewoon zichzelf, soms zou ik willen dat ik het ook altijd zo kan voelen. Dat ik gewoon puur en ongeknutseld zou kunnen leven. Dat ik geen rekening zou hoeven te houden met wat ik aan KLEDING zou MOETEN dragen van de mensheid om mij heen. Dit fenomeen heet trouwens MODE.

En ja... soms is DE MODE ook wel verleidelijk mooi. Hij lijkt stevig aan je te trekken. Hij weet je zelfs het gevoel te geven dat je zonder hem echt hopeloos ouderwets en verstoft bent geworden. Maar als ik persoonlijk mijn gedachten de vrije loop laat gaan kom ik vaak heel ergens anders uit. Ik hou enorm van gezellige, vrolijke en zachte stoffen. Ik hou van VROUWELIJKE KLEDING die boven alles NIET te uitdagend is. Het allerliefst wil ik in mijn KLEDINGKEUZE iets van mijn innerlijk laten zien. En dit alles brengt mij bij mijn HEMELSE VADER.

Door mijn geloof in HEM mag ik uitdragen dat ik ANDERS ben. En dit mag weer zijn uitwerking hebben in mijn KLEDINGKEUZE. Ik vraag het mij vaak af als ik vrouwen TE UITDAGEND gekleed zie gaan. WIE willen ze daarmee behagen ? Waarom geven ze dit KOSTBARE STUKJE van zichzelf zo goedkoop weg ? Ik geloof met heel mijn hart dat je juist deze SCHOONHEID mag bewaren voor diegene die God op je pad wil brengen of misschien al heeft gebracht. Het kan zijn dat deze woorden je pijn doen omdat je op dit moment misschien alleen door het leven moet gaan. Dat de prins op het witte paard nog niet is langs gekomen... Ook dan mag je laten zien dat dit BIJZONDERE STUKJE VAN JOU niet zomaar van iedereen is. Laat je vooral NIET beheersen door DE KONING DER MODE.        

Onthoudt dat DE MODE een boodschap af wil geven. Vertelt deze boodschap iets over jou? Daar komt bij dat de SCHOONHEID van uiterlijkheden zo kwetsbaar en vergankelijk is. Maar de SCHOONHEID van een PUUR en REIN INNERLIJK is juist van een geheel DIEPERE BETEKENIS. Ben jij je ervan bewust dat juist dit stukje BINNENKANT bij onze HEMELSE VADER zo van grote WAARDE is ? Het is ZIJN HARTSVERLANGEN dat jij door JOUW INNERLIJK een MOOI EN BETROUWBAAR GETUIGENIS af zal geven. Het gaat zelfs verder... Het is ZIJN HARTSVERLANGEN dat deze GETUIGENIS ook zichtbaar zal zijn in je UITERLIJK en in je gehele doen en laten.

Betekent dit dat je dan maar NIET met DE MODE bezig moet zijn? Uiteraard mag je best naar de MODE omzien. DE MODE is immers rijk vertegenwoordigd in onze samenleving. Daar komt bij dat "MOOI GEKLEED GAAN" binnen de trends die DE MODE ons biedt op zichzelf niet verkeerd hoeft te zijn. Maar LET OP dat kleine addertje daar onder het gras. Laat DE MODE niet de baas zijn over je leven en lichaam. Laat hem daarin nooit dat KOSTBARE MOOIE STUKJE van jezelf zomaar gratis aan de rest van de wereld weggeven. TOETS DE MODE en bekijk hem vooral NUCHTER. Laat DE MODE ook niet de baas zijn over je portemonnee! Draag je bepaalde MODIEUZE KLEDING omdat je het mooi vindt, of draag je het omdat die ander vindt dat het zo MOET zijn? 

Vergeet nooit dat GOD jou in de moederschoot heeft geweven. HIJ had je toen al op het oog, je bent geliefd en gewenst ! HIJ heeft zelfs jou gehele "WEZEN EN ZIJN" op een wonderlijke wijze gevuld met bijzondere karaktereigenschappen die jou zo UNIEK maken. Wees daar zuinig op! Je hoeft de ander niet te kopiëren om geliefd te zijn of om geaccepteerd te worden. Leg daarom deze onzekere schreeuw die je hart soms kan vervullen het zwijgen op. Niet DE MODE bepaald namelijk wie jij MOET zijn. Kijk omhoog naar JOUW SCHEPPER en besef dat je mag zijn wie je bent door HEM !

Hum... onze JAPANSE KERS is momenteel zo goed als kaal, maar het schijnt haar niet te deren. Hi hi... al is haar afgevallen BLAD qua KLEUR trouwens wel helemaal IN DE MODE ! Toch moet je hier over een week niet komen... dan is haar MODIEUZE OKERGELE KLEUR namelijk al lang en breed vergaan. Maar het geeft niets hoor, wij zijn reuze blij met die KALE JAPANSE KERS, ze mag hier gewoon zijn wie ze is !


LIEFS,
SUZANNE