dinsdag 4 december 2012

TURKS BROOD...


Mmm... er is hier zojuist heerlijk TURKS BROOD gebakken. TURKS BROOD is meestal rond van vorm en vrij plat. De binnenkant is lekker luchtig met van die grote gaten erin. Ik zag het laatst kant en klaar bij een supermarkt (Aldi) liggen. Bovenop dit FABRIEKSBROOD zaten een heleboel SESAMZAADJES, daar kan mijn lieve man niet tegen dus bleef dit BROOD mooi in de winkel. Vandaar dat ik het nu zelf VERS bereidt heb en wel ZONDER SESAMZAAD. Ik heb er wel wat LIJNZAAD aan toegevoegd. LIJNZAAD geeft dit BROOD net dat beetje extra.

BROOD dat is gebakken in de fabriek zit meestal ook vol met andere niet gewenste stoffen. Denk aan conserveermiddelen en dergelijke. Wij moeten dit brood daarom wel snel opeten aangezien ik het ZONDER toevoegingen bak. Toch gaat er niets boven VERS GEBAKKEN BROOD, het streven is hier dan ook in ons kleine GRONINGSE HUISJE om al ons BROOD zelf te bakken. Om heel eerlijk te zijn is dit BROOD niet het gezondste in zijn soort, maar af toe is het toch wel eens lekker hoor! In het vervolg komen er weer oerdegelijke gezonde DUITSE BRODEN op tafel.

LIEVE GROETEN, Suus en Marcel