donderdag 17 januari 2013

OUD SCHORTJE met KRUISBANDEN



Laatst kreeg ik (Suzanne) van mijn moeder een heel OUD GEBORDUURD KEUKENSCHORT cadeau. Dit bijzondere exemplaar had ze gevonden in een KRINGLOOP-WINKEL. Het had haast niets gekost, kennelijk zag niemand heil in het vodje.

Eenmaal THUISGEKOMEN werd het SCHORTJE bestudeerd en bleek het echt enorm OUD te zijn. Het is helemaal MET DE HAND gemaakt. Zo schattig... en HET MODEL is ook om te ZOENEN. Met GEKRUISTE BANDEN op de rug zit het als een HUIS. Als je geen liefhebber van het HUISHOUDEN bent zou je het met dit SCHORT om nog worden.

Omdat wij hier in ons KLEINE GRONINGSE HUISJE wat meer van KLEURIGE BORDUURSELS houden en ik nogal eens met een SCHORT omloop mocht ik hem hebben. HIEPER-DE-PIEP wat leuk! Alleen deze HUISVROUW is nogal knoeierig aangelegd. Ik vrees dat dit tere SCHORTJE dat al zo lang haar bestaan mag kennen in korte tijd aan haar eindje zou komen. Dus hangt het aan de kast gewoon mooi te zijn!  Wat waren ze VROEGER ijverig en creatief, vinden jullie niet?

LIEFS, Suzanne