woensdag 6 februari 2013

KONING "RIJP" heeft zijn intrek genomen...



En ja hoor... onze "HEMELSLEUTEL" kan haar lol op (zie vorig bericht) Want de KOU heeft inmiddels goed huisgehouden in onze TUIN. Ik (Suzanne) maakte daar in alle vroegte een kleine wandeling en ontdekte zoveel mooie dingen. Wandel je even mee?

Kijk maar...er zitten kleine laagjes RIJP op de dorre blaadjes en takjes. Er zijn zelfs grote ijskristallen op de blaadjes van de in rust zijnde OOSTERSE PAPAVER gevormd. En de potten en pannen die onze TUIN vergezellen hebben ook een ijzig kristalsuikerlaagje gekregen.

Talloze KOOLMEESJES dansen van takje naar takje in onze PRUNUS, en een stelletje VERLIEFDE TORTELS zit zacht te koeren. Jammer dat jullie het niet kunnen horen. Want het klinkt zo mooi! Als de wederhelft daar niet voor valt... Ik wel hoor, ik ben spontaan verliefd.

Een wolkje KOU kringelt vanuit mijn mond omhoog en het ruikt zo heerlijk landelijk fris. Een WINTERS ZONNETJE schijnt met zachte stralen net over de schutting in mijn gezicht. Soms zijn er van die momenten die kan je niet beschrijven in woorden of vangen in een plaatje. Ze zijn er gewoon, merk jij ze ook op?   

LIEFS SUZANNE & MARCEL