zondag 3 februari 2013

Zo LIEF...



Terwijl de REGEN op de ramen tikt van ons KLEINE GRONINGSE HUISJE zitten wij bij het SNORRENDE FORNUIS te GENIETEN in vele opzichten. Vanmorgen mocht de dag beginnen met een HEERLIJKE KERKDIENST waarin we samen met heel veel andere GRONINGERS mochten BIDDEN, ZINGEN en LUISTEREN. Het was een BIJZONDERE MORGEN. Het NAGENIETEN gebeurt nu in ons KNUSSE HUISJE  terwijl de NATUUR buiten helemaal los gaat. Ja, echt waar... we hebben wederom een HUILEND WOLFJE in de SCHOORSTEEN en de straten staan haast blank van het WATER.

Maar hier binnen is het GENOEGLIJK en BEHAAGLIJK. En vlak voordat het weekend zich aankondigde kreeg ik (Suzanne) van mijn LIEVE MAN een PRACHTIG BOEK cadeau, zo LIEF! Hij wist dat het hoog op mijn VERLANGLIJSTJE stond. Het betreft een GEWELDIG KOOKBOEK;
GREEN DELICIOUS-PUUR KOKEN MET JE EIGEN OOGST
waarin NATASCHA BOUDEWIJN je meeneemt in  haar prachtige MOESTUIN vol met EETBARE BLOEMEN, FRUIT en GROENTEN.

 De OVERWELDIGENDE FOTO'S doen je LIKKEBAARDEN! Ze maken de KOSTELIJKE GERECHTEN levensecht en het water loopt je in de mond. Maar ook de uiterst GEZELLIGE SFEER neemt je mee in een wereld waarin je zo graag voor altijd wilt verblijven. Met de SEIZOENEN mee laat deze vrouw je GENIETEN van UITZONDERLIJKE GERECHTEN en geeft ze waardevolle aanstekelijke tips. Ja... zodat je binnen de kortste keren zelf aan het verbouwen slaat. Geloof mij, het is een KOOKBOEK voor LEVENSGENIETERS. En voor mensen die houden van DETAIL. Zelfs de LIEVE POES neemt een plaats in op de foto's en natuurlijk ontbreken de gezellige scharrelende KIPPETJES niet.

Dus zit ik (Suzanne) hier te VERLEKKEREN in de oorstoel en laat HET WEER buiten verder woest rondom het KLEINE HUISJE razen. Ik zit met mijn hoofd in de JARDIN POTAGER (zo heet dat... een TUIN gecombineerd met EETBARE BLOEMEN, FRUIT & GROENTEN) Als jullie heel misschien ook zo'n VERLANGLIJSTJE hebben, zet dit PRACHTIGE BOEK er maar gerust op hoor! Ik weet dat ik bof met zo'n LIEVE MAN, want nee... ik was NIET JARIG!

EEN LIEVE GROET, SUUS & MARCEL