donderdag 21 februari 2013

Zo teer...



Terwijl ik (Suzanne) oerdegelijke boodschappen trachtte te doen viel mijn oog plots op een TAKJE GIPSKRUID. Het stond plompverloren tussen hele bergen bossen met tulpen. Het stelde op zichzelf weinig voor maar wat een SCHOONHEID heeft zo'n simpel takje!

Kleine kruimelige tere balletjes zitten om en om aan een mosgroen steeltje geplakt. En de kleur bracht mij nog het meest in verwondering; "ZACHTROZE". Soms kan je midden in de WINTER ineens zo'n behoefte hebben iets dat BLOEIT. Maar je wilt eigenlijk niet afwijken van het oerdegelijke boodschappenlijstje. Nou vooruit dan maar... dat ene TAKJE mag mee naar huis.

En plots ontdek ik dat ik zo blij word van een simpel TAKJE ROZE GIPSKRUID. In gedachten zie ik onze TUIN een paar sprongen vooruit in volle bloei staan. Wat een heerlijk idee dat ik straks weer zelf BLOEMEN kan plukken! Want dat is toch eigenlijk het mooiste; VERSE BLOEMEN uit de eigen tuin. Volgende keer zal ik mijzelf beheersen en mijn oog strak gericht houden op het lijstje. Want uhhh... daar stond eigenlijk geen TAKJE ROZE GIPSKRUID op :-)

LIEFS, SUZANNE