donderdag 4 april 2013

CREME met DONKERGROENE RANDJES...



Terwijl ik zo zit te mijmeren schieten er vele gedachten door mijn hoofd. Zo hadden manlief en ik van de week een gesprekje over onze BLOKHUT. Dat hij die het liefst in de kleur crème zou willen zien met donkergroene randjes. Ik moet glimlachen... Want zijn echtgenote zou het KLEINE HOUTEN HUISJE het liefst schilderen in "FRANS BLAUW" met van die gezellige"RODE ACCENTEN". Een stukje bonter zegmaar :-)

Toch zei mijn lieve echtgenoot er direct achteraan dat ik de BLOKHUT best KLEURIG in mag richten. De schat... en het ging bij mij landen. Hij heeft natuurlijk gelijk. Als je de basis rustig houdt, net zoals ons KLEINE GRONINGSE HUISJE, kan de rest daaromheen best wat bonter zijn. En zijn we allebei tevreden :-)

Als twee zielen samenkomen heb je soms ineens twee meningen. Maar... DAAR WAAR LIEFDE WOONT GEEFT DE HEER ZIJN ZEGEN. En mag je samen uitkomen in het midden. Kom je tot de ontdekking dat ZIJN ZEGENINGEN gelukkig maken. Het feit dat je aan elkaar gegeven bent, van elkaar mag genieten en voor elkaar mag zorgen, dat is RIJKDOM. Van die onnozele dingen zijn slechts bijzaak.

Als de BLOKHUT aan de buitenkant helemaal in de verf staat mag ik binnen aan de slag met KLEUR :-) Denk aan schilderijlijstjes en kleine meubeltjes. Op het zoldertje in de schuur staan nog heel wat oude spullen (kringloopvondsten). Die krijgen een flinke opknapbeurt.  Wij geven niet om "KOPEN" en om "NIEUW". Eenvoudig en hergebruiken is voor ons goed genoeg. En dan gaan we samen GENIETEN VAN ZIJN GOEDHEID in het CRÈMEKLEURIGE HUISJE met DONKERGROENE RANDJES en vrolijk gekleurde BONTE DETAILS :-)

LIEFS, Suzanne
(op de eerste foto kijk je tegen het geraamte van het MUURKASJE aan...)