zaterdag 8 juni 2013

PIOENROZEN...



We hebben weer VERSE PIOENROZEN uit de tuin op tafel staan. En dat is genieten geblazen! Ook brengen deze bijzondere ROZEN ons bij de BIJBEL. Want ook de BIJBEL spreekt over DE ROOS... 

HIJ, die DE ROOS van SARON is. DE BRUIDEGOM die verlangend naar Zijn BRUID uitziet... HOOGLIED 2 bezingt het zo mooi...    

1)PIOENROZEN...
O wat zijn ze toch rijk,
ze brengen mij in ontroering als ik aandachtig kijk. 
Vol van zoetheid en vol van kleur,
ik verbaas mij over hun typische geur.

2)PIOENROZEN...
O wat een vreugd,
hun komst doet mij een deugd.
Zo lang verwacht,
en wat zijn ze kwetsbaar en zacht.

3)PIOENROZEN...
O wat kondigen ze daar toch aan,
de lente is gekomen maar moet al bijna gaan.
De zoete zomer zal haar intocht doen,
met als in de hoofdrol de overweldigende "pioen"

4)PIOENROZEN...
O wat een schoonheid verkondigen ze luid,
zoveel pracht en praal ten volle geuit.
Plots zie ik daar de SCHEPPER stralend boven staan,
en ik moet dankbaar knielen gaan.

5)PIOENROZEN...
O wat vertellen ze een wonderlijk verhaal,
gesproken in ZIJN bovennatuurlijke taal.
Ze laten een stukje hemel zien,
met daarin de grootheid van de KONING die ik dien.

6)PIOENROZEN...
O ken jij deze HEMELSE KONING dan nog niet,
zing dan maar met mij mee dit pioenenlied.
En vouw je handen stil te saam,
zullen we HEM samen eren gaan?

7)PIOENROZEN...
O wisten jullie al dat HIJ een roos van SARON is,
Sluit dat maar in je hart als kostbare getuigenis.
JEZUS is de grote KONING,
ZIJN naam is boven alle naam en zoeter dan honing.

8)PIOENROZEN...
O ze verkondigen zelfs het verlangen naar de bruid,
want HIJ is het die ten volle ziet naar ons uit.
ZIJN zachte stem klinkt door de koelte van de nacht,
het is DE BRUIDEGOM die liefdevol wacht.

Geschreven naar Hooglied 2
HET VERLANGEN NAAR DE BRUID
vers 1 IK ben een roos van Saron...