vrijdag 26 juli 2013

ZOMERS GENIETEN (3) :-)


De FRAMBOZEN achter ons KLEINE GRONINGSE HUISJE gaan door de WARMTE ineens zo hard. Sommigen staan letterlijk op klappen. Deze kneusjes zijn daarom niet geschikt om te bewaren of te conserveren. Daarom worden ze direct verwerkt in een lekkere ZOMERSE SMOOTHIE.

Een eenvoudiger recept dan dit bestaat er geloof ik niet, en lekker! Ik nam een half glas vol met FRAMBOZEN (lees kneusjes). Die ik allereerst goed heb geïnspecteerd op ongedierte.

Er zat zelfs een FRAMBOOS bij die het thuis geworden was van een uiterst grappig kevertje met een puntig snuitje :-) Ik heb onze huisvriend voorzichtig laten verhuizen alvorens het hem zijn leven zou kosten :-)

Daarna werd het glas opgevuld met overheerlijke biologische VANILLE-SOJA-DRANK. Even pureren met de staafmixer, de pitjes verwijderen door het geheel door een fijnmazig zeefje te gieten.

Mijn lieve man is namelijk allergisch voor heel veel pitten, noten en zaden, vandaar. Je kan de pitjes er natuurlijk ook gewoon inlaten. Zo kan manlief tot ons verdriet sinds vorig jaar ineens geen bramen meer verdragen. Totdat ik er sap en gelei van maakte waarbij ik de pitjes verwijderde. Sindsdien is er niets meer aan de hand.

Eind goed al goed en zo kunnen wij saampjes toch nog heerlijk ZOMERS GENIETEN :-)

Een fijn WEEKEND allemaal!
GENIET met volle teugen,
nu het nog kan :-)

LIEVE GROETEN, Suus & Marcel