woensdag 12 februari 2014

ALS IK ONTDEK...


ALS IK ONTDEK 't ontluisterend lentegroen dat kalmpjes aan ontwaakt...
is daar diepe verwondering die mij geraakt.
In een duizendtal van prille tinten veel...
ontstaat daar plots iets nieuws binnen Zijn wonderlijk groots geheel.

Zelfs bij het rillen van de voorjaarsklokjes in de nog zo bittere kou...
en bij de zo geliefde vedervrienden in hun drang tot nestjesbouw.
Daar waar alles plots gaat fluisteren in eenvoud zacht...
"ik ben onderdeel van Zijn wonderlijke scheppingspracht"

Heldere vogelstem en tere bloesemoverdracht...
wees toch voorzichtig voor de koude nacht.
Levenloze dorheid zet zich dapper om...
in een wonderschone hemelse rijkdom

Mijn hart gaat sneller kloppen van genot...
want de winterse wereld gaat volledig op zijn kop.
Overal ontspruit nieuw leven teer...
ALS IK ONTDEK dat het is alles tot Zijn glorie en eer.

******************************************************************* 
EEN HARTELIJKE GROET, SUZANNE & MARCEL