dinsdag 11 februari 2014

ZURE BOMMEN uit de VOORRAADKAST...


Heel misschien kunnen jullie het nog in de herinnering oproepen... Ergens in de zoete zomer van 2013 hadden we hier in ons KLEINE GRONINGSE HUISJE een ware AUGURKENEXPLOSIE :-) Bakken met AUGURKEN kwamen er van de kleine zielige plantjes af. En dat hadden wij werkelijk waar nooit verwacht!

Zodoende genieten we nu nog altijd van de AUGURKEN, met plezier kunnen we wel zeggen :-) Vooral in het weekend is het nog wel eens lekker om onszelf te trakteren op een DIKKE AUGURK uit de VOORRAADKAST met een smakelijk PLAKJE WORST eromheen. Doordeweeks eten we eigenlijk zelden vleeswaren. Maar zo in het weekend moet dat toch kunnen...

Tot de vrouw des huizes de FABRIEKSWORST qua ingrediënten eens onder de loep nam bij het bezoeken van de plaatselijke supermarkt. Ik schrok mij een hoedje :-( Sommige pakjes worst hadden zelfs drie soorten smaakversterkers op het etiketje staan! En dan nog maar te zwijgen over de rest :-( Dan maar een blik werpen op de VERS GESNEDEN WORST, maar ook daar was het helaas niet veel beter.

Tot plots mijn oog viel op een enkel verloren pakje worst met GROTE GROENE STICKER erop geplakt. De varianten met GROENE STICKERS bleken even duur te zijn als de gewone VERS GESNEDEN WORST. En het allermooiste was dat ze helemaal zonder ROMMEL bleken te zijn: "PUUR NATUUR".

De huisslager van de supermarkt zelve ving kennelijk mijn overpeinzingen op en sprak mij aan. Als ik behoefte had aan een andere soort worst, die er niet bij lag, kon ik dat opgeven. Alle lof aan C1000, waar de klant toch echt nog een beetje koningin blijkt te zijn! Dat mag ook wel eens gezegd worden :-) 

Anders zou het blijde gevoel van het eten van die ZELF OPGEKWEEKTE, BIOLOGISCHE, MET ZOVEEL ZORG GEWECKTE AUGURK met plakje worst vol rommel toch wel een hele zure bijsmaak krijgen :-)   

LIEFS, Suzanne & Marcel