woensdag 10 september 2014

PREI-MIJMERINGEN...


Fris groene stengels zwaaien buigzaam op de WIND...

Ik ga jullie oogsten dankbaar en WELGEZIND

Met een spade steek ik in de vaste Groningse KLEI...

Dit is het moment dat maakt zo BLIJ



Een stevig parfum komt mij TEGEMOET...

deze geur brengt soms verwarring maar toch is het GOED

De witte worteltjes laten maar moeizaam LOS...

helaas "juffrouw prei" u bent de KLOS



Met een glimlach zie ik terug in de TIJD...

hoe ik de kleine zaadjes toedekte een en al TOEGEWIJD

Daarna mocht ik ze BEVLOEIEN...

Maar mijn Hemelse Vader liet ze pas echt GROEIEN



Ik zie omhoog en breng dank aan Hem die eeuwig IS...

Hij krijgt de eer ook in deze wonderlijke GETUIGENIS

Het verhaal van de prei in de Groningse klei eindigt VANDAAG...

Beide handen vouw ik saam terwijl ik deze wonderschone oogst aan Hem OPDRAAG