donderdag 4 september 2014

WANDELEN rondom het oude KLOOSTER...


Hier niet  ver over de grens met Duitsland gelegen ontdekten we weer een schitterend mooi stukje NATUUR :-) In het prachtige Osnabrucker land gelegen vind je een 800 jaar oud voormalig KLOOSTER dat de naam STIFT-BORSTEL draagt. Momenteel wordt het KLOOSTER als pension aan grote groepen mensen afgehuurd en zijn er diverse activiteiten te boeken.

Voor ons persoonlijk bracht dit op het oog bijzonder mooie KLOOSTER weinig geestelijke vreugde. We hoopten diep in ons hart daar mensen te vinden die hun geloof in onze geliefde HEER JEZUS op deze stille plaats wilden verdiepen. Maar die vonden we hier helaas niet...

Wat we wel vonden was een enorme herrie van een groep jongelui die hier op dat moment het terrein hadden afgehuurd. De radio schalde op volle toeren. Het grote bord aan het begin van de poort met hierop een vermaning tot "STILTE" stond er wat zielig bij. 

Gelukkig bracht het overweldigende bos eromheen ons wel veel rust en bezinning. Wonderlijk dat je GODS STEM altijd zo heerlijk kunt verstaan als je de STILTE opzoekt... En boven alles... wat is het fijn te weten dat Hij ten alle tijd onze toevlucht en veilige vesting wil zijn. Zelfs middenin het rumoer en lawaai van deze onveilige wereld.

PSALM 62
2)Zeker, mijn ziel is stil voor God;
van Hem is mijn heil.
3) Zeker, Hij is mijn rots en mijn heil,
mijn veilige vesting; ik zal niet al te zeer wankelen.

GENADEVOLLE GROETEN, Suzanne & Marcel