woensdag 1 oktober 2014

Wonderlijke GETUIGENIS...


Zoals jullie zien klom onze buurman vorige week in zijn PERENBOOM. Maar wij hadden op dat gebied ook nog grootse plannen. We wisten dat er ergens langs een weg nog wat verwilderde PERENBOMEN stonden. 

Ooit geplant door de gemeente om de bevolking te voorzien van fruit. Maar de tijd dat men hier naar toe ging om te plukken is wel verleden tijd geworden.  

Zodoende trok manlief goed ruw schoeisel en gladde kleding aan. Via de ladder ging hij naar de v-hals van de boom. Daar stond hij stabiel en stevig. Het betrof hier een hoge PERENBOOM... Hij gooide de PEREN voorzichtig naar mij toe en ik deed ze in een emmer.

Tot hij plots uit het niets, zonder uit te glijden of dat er een tak afbrak uit de boom stortte! Hij viel in de naast gelegen 3 meter diepe greppel. Gelukkig stond geen water in...

Al met al viel hij 7 meter naar beneden en zijn adem stokte. Het leek daar ter plekke helemaal mis te gaan. Ik kon de diepe steile greppel niet direct in springen. Ik zou er zelf immers nooit meer uit komen. 

Daarom ging ik als eerste op mijn knieën in gebed. Mijn handen zegenend over Marcel uitgestrekt in de diepte bad ik in JEZUS NAAM dat hij lucht zou krijgen. En het gebeurde... De longen herstelden ter plekke! Heel langzaam aan... kwam manlief weer bij. Hij hoorde de vogels om hem heen fluiten, de bijen zoemen. En er landde een diep vertrouwen in zijn hart: "Het is goed, er is niets aan de hand".

Eerst wilde ook ik zeker weten dat er niets gebroken was, eenmaal overtuigd maakten we snel een plan. Met de ladder kon manlief de greppel weer uit klimmen en we DANKTEN GOD! 

Ja... manlief is zo stijf als een plank, beurs en heeft spierpijn. Maar er is niets gebroken of iets ernstigs uit voort gekomen. Marcel is bewaard en gespaard... We zijn twee DANKBARE MENSEN! JEZUS komt toe alle LOF & EER

Daarom wijzen we vandaag omhoog... HOE GROOT IS HIJ!


LIEFS, Suzanne & Marcel