zondag 7 juni 2015

Zondagse WOORDEN van JEZUS (8): Hij zorgt voor ons!


Beste lezers van deze blog,

Dit keer weer eens een bericht van de hand van MARCEL.
Het is al weer een paar jaar geleden dat ik een voor mij oh zo bekende BIJBELTEKST las in een andere Bijbelvertaling, namelijk de NBV.

LUKAS 12 VERS 22


Hij zei tegen zijn leerlingen: "Om deze reden zeg ik tegen jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken"


Het verschil met de andere vertalingen is de nuance: Maak je geen zorgen over je lichaam. Andere vertalingen spreken in één adem over: Maak je geen zorgen over hoe jij je lichaam zult kleden.


Misschien bent u net als ik, geen modemens. Dus ach, daarover maak je je geen zorgen. Maar geen zorgen maken over je lichaam.... ? Dat is soms makkelijker gezegd, dan gedaan.


Desondanks zit er wel een waarheid in en moet het ook de bedoeling van deze tekst van JEZUS zijn. Want Hij riep op om te vertrouwen door te benadrukken dat Hij voor ons zorgt. Dus ook in lastige situaties.... zoals met gezondheidsproblemen.


Zie dit MOOIE SCHILDERIJ, een geschenk dat ik gisteren kreeg en welke ik graag met jullie deel. Een cadeau, dat met zoveel LIEFDE is gemaakt, wat ben ik daar DANKBAAR voor! Het geeft ons Groningse leventje weer, maar ook wat JEZUS vertelt in de passages rond vers 22.


De BOMEN dragen vrucht. Doe ik daar iets aan? Hooguit dat ik wat snoei. Maar het is Gods macht en kracht, die de boom doet groeien en doet bloeien. En het is diezelfde Heer die bedacht dat er bijtjes moeten zijn, om die bloesem te bevruchten om vervolgens vruchten te dragen. En hét werkt :-) Dat verzin je als mens niet.


Zie de VOGEL op de boom. Ik kan zo genieten van zijn symfonie. En God zorgt er voor, ik hoef er niets voor te doen.


De BLOEMEN in het veld. Ze komen op, en gaan geuren en kleuren, zonder dat ik daar ook maar iets voor hoef te doen. Het is ons gegeven, om ervan te genieten.


"HIJ ZORGT VOOR ONS!" Met deze woorden wil ik u bemoedigen vanuit een ziekbed. Wanneer ik mij zorgen maak, dan lost dit niets op. Laat ik die tijd daarom maar beter benutten, door te genieten van de natuur die nu in deze zonnige tijd uitelkaar spat. En laat ik mij vullen en bemoedigen met JEZUS woorden.


Worden jullie trouwens ook blij van dit PRACHTIGE SCHILDERIJ? :-) 

Een goede zondag gewenst vanuit ons KLEINE GRONINGSE HUISJE.


MARCEL (& SUZANNE)