zondag 16 augustus 2015

Zondagse WOORDEN (en gewoonten) van JEZUS (18)


Graag willen wij nog een stukje delen uit het mooie boekje "DE TUIN VAN GENADE, SCHATTEN UIT HET GOUDEN BOEK" van JILL BRISCOE.

Het is slechts een piepklein gedeelte uit een hoofdstuk, maar bijzonder genoeg om hier samen met jullie te overdenken.

Het hoofdstuk heeft als thema: "KOM VROEG". Het is tot stand gekomen door het hieronder uitgeschreven vers uit de Bijbel.

MARCUS 1 : 35
Vroeg in de ochtend,
toen het nog helemaal donker was,
stond Hij (Jezus) op,
ging naar buiten en liep naar een eenzame plek om daar te bidden.

***
BIDDEN = PRATEN MET GOD!
De BEDE hieronder laat dit zo mooi zien...
Door het GEBED heen geeft Hij antwoord;
via de Heilige Geest en door de Bijbel.
Maar ook door je Zijn woorden indachtig te maken,
wat overigens ook het werk van de Heilige Geest is.
Doorleven jullie deze BEDE mee?
***

BEDE:
-Wieg mij, Heer

ONDER JE EN OVERAL OM JE HEEN ZIJN DE EEUWIGE ARMEN

-Maak me sterk, Heer

IK BEN DE ROTS,
IK STA STEVIG

-Geef me wijsheid, hogere dan ik bezit

IK BEN JOUW WIJSHEID

-Toon mij de weg

IK BEN DE WEG

-Doordrenk mij met de zachte dauw van de hemel, verfris mijn geloof

KOM DAN VROEG!
VOORDAT HET LEVEN VAN ALLEDAG WEER OP GANG KOMT

-Hier ben ik...

IK WEET HET!

LIEFS vanuit ons KLEINE GRONINGSE HUISJE...