zondag 17 juli 2016

Lieflijke BEMOEDIGINGEN op ZONDAG (9)


Ook deze zondag delen wij een bemoedigend stukje uit een klein boekje (folder) van:
CROSS LIGHT MEDIA
Geschreven door:
WILKIN VAN DE KAMP EN ANDEREN
Titel boekje (folder):
HOE BEHOUD IK MIJN VRIJHEID?

Psalm 18 vers 37
U hebt mij ruimte gegeven voor mijn schreden en mijn enkels wankelden niet.

God heeft je door het gebed in de vrijheid gezet. Maar je zult daar nooit iets van merken als je niet in die vrijheid gaat wandelen. Ga vanuit de rust met God kleine stappen in geloof zetten. Betrek Hem meer dan ooit in ieder onderdeel van je leven. Hij is bijzonder geïnteresseerd in elk onderdeel van je leven en Hij wil je doordrenken met Zijn positiviteit en Zijn geloof. Hij wil je ver boven iedere situatie en omstandigheid opheffen. 

Misschien is het nodig dat bepaalde patronen in je leven doorbroken worden. Probeer dat niet zelf, maar wandel aan Zijn hand en in Zijn tempo. Je weet: Hij is de leidsman en voleinder van je geloof. Ga in geloof kleine stappen zetten op terreinen van je leven waar je dat niet eerder kon. Ga die dingen doen waar je tot nu toe geen geloof voor had, maar dan niet vanuit een kramp. Ga die zachte aandrang van Zijn stem herkennen om die stappen te zetten. Kom tot de ontdekking dat God bij je is en je gebied vergroot heeft. Maar doe niets als er geen rust in je is. Keer eenvoudig terug tot Zijn rust. Hij heeft zich voor jou overgegeven:

Galaten 2 vers 20 
En voor zover ik nog in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en zich voor mij heeft overgegeven.

GEBED
Vader in de hemel...
Dank U wel dat U zelfs de haren van mijn hoofd hebt geteld. Wilt U mij iedere dag in Uw armen optillen, zodat ik de vijand al van verre aan zal zien komen? Leer mij Uw zachte stem te verstaan als U tot mij spreekt. Want ik wil U helemaal vertrouwen en samen met U stappen zetten in geloof. Wilt U mij leiden aan Uw Vaderhand, zodat ik goede keuzes zal maken en Uw zegen op mijn leven mag blijven ervaren. Dit vraag ik U in de naam van Jezus.
AMEN