zondag 28 augustus 2016

Lieflijke BEMOEDIGINGEN op ZONDAG (12)


Ik moest er zomaar aan denken, toen ik DIT BOOTJE laatst zag dobberen...

Aan het oude lied van C.S. ADAMA VAN SCHELTEMA en dan vooral couplet 1. Dit vers is mij wel het meest bijgebleven. Herinneringen van vroeger kwamen plots weer helder boven drijven. Het was de warme stem van mijn lieve oma die dit lied zachtjes zong...

't Scheepke onder Jezus' hoede,
met de kruisvlag hoog in top,
neemt als arke der verlossing
allen die in nood zijn op.
Al slaat de zee ook hol en hoog
en zweept de storm ons voort,
wij hebben 's Vaders Zoon aan boord,
en 't veilig strand voor oog.

Zij heeft mij op jonge leeftijd op bijzondere wijze diep weten te BEMOEDIGEN door middel van deze oude woorden. Mede daardoor mag ik nu weten; "we hebben 's Vaders Zoon aan boord, en 't veilig strand voor oog"...

LIEFS vanuit ons KLEINE GRONINGSE HUISJE...